Тема. Додавання чисел. Назва чисел при додаванні (доданок, сума). Складання виразів на додавання за числовим відрізком.
Мета. Ознайомити з назвами компонентів дії додавання (доданки, сума); вчити складати та обчислювати вирази на додавання, користуючись числовим відрізком (лінійкою); вправляти в розв’язуванні прикладів, використанні термінів доданок, сума; розвивати пам’ять, увагу, мислення, кмітливість; виховувати самостійність, інтерес до нового, бажання пізнавати.
Обладнання: мультимедійний супровід уроку, демонстраційний матеріал, аудіо запис релаксаційної музики, підручник Математика М.В.Богданович, Г.П.Лишенко Київ «Генеза» 2012 рік; індивідуальний матеріал (лінійки, сигнальні картки).
Тип уроку. Комбінований за біоадекватною методикою.
Підготувала. Вчитель початкових класів Вінникова Світлана Валентинівна
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Гармонізація простору
Щоб водити кораблі,
У космос літати –
Треба добре у школі
Математику вивчати.
2. Коло об’єднання
-
Давайте один одному передамо тепло своїх долонь, побажаємо здоров’я та успіху. Посміхніться один одному. Кожен із нас – це часточка світу. Ми любимо себе. Ми любимо один одного і все, що нас оточує. Ми посилаємо свою любов тим, кого сьогодні немає в класі. Ми посилаємо любов усім дітям планети Земля.
-
Бажаємо всім здоров’я і любові.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Океан бездонний, океан безкрайній,
Без повітря він темний, незвичайний.
Там живуть Галактики, зірки і комети.
Є одна, навіть, для життя планета.
(Космос)
-
Здавна космос привертав увагу людей своєю загадковістю і неприступністю. Ми мимоволі завмираємо перед його величчю. Але ж дивіться, ми не самі. До нас завітав гість. Це житель далекої планети, який просить допомоги. Він просить нас допомогти йому знайти його планету. А він нам віддячить та допоможе з вивченням нового матеріалу. Тож вперед.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
-
Робота з числовим рядом.
Жив-був Дід –Цифроїд,
Їв він цифри на обід.
Ось поїв і наші з чаєм,
Встав, яких не вистачає.
1, 2, …, 3, …, …, 6, …, 8, …, 10
10, 9, …, 7, …, …, 4, …, …, 1
-
Назвіть числа більші від 4
-
Назвіть числа менші від 6
-
Назвіть сусідів числа 8, 2, 5
-
Назвіть число, яке стоїть між 8 і 10, 4 і 6.
-
Робота на карточках.
З’єднати зірочки з числами в порядку збільшення.
ІV. Оголошення теми і мети уроку. Проблемно-пошукове завдання.
(На дошці записаний приклад 4+3=7)
-
Що записано на дошці? (Приклад)
-
На яку дію цей приклад? (Додавання)
-
Є приклад, в якому знаки мають свою назву, а числа – ні. Як ви гадаєте, що ми повинні дізнатися на сьогоднішньому уроці? (Як називаються числа при додаванні).
V. Вивчення нового матеріалу. (Проходить в оптимально-фунціональному стані, звучить спокійна фонова мелодія).
а) Сенсорно-моторний етап
Зараз ми потрапимо у чарівний світ космосу. І здійснимо ми це у своїй уяві. Сіли зручненько, закрили оченята, дихайте глибоко і спокійно. Наші тіла наповнюються теплом, ми спокійні, невагомі. Навколо нас чарівний світ космосу, загадковий безмежний простір, сповнений таємниць. Простір, який нам дає силу, інтерес до пізнання нового, невідомого але від цього не менш цікавого, захоплюючого. Ми протягуємо руки і відчуваємо часточку цієї сили. Наші тіла наповнюються здоров’ям, енергією. Гарним настроєм.
Ми наближаємося до яскравих зірочок. Це 4 червоні зірочки – сузір’я Червоних зірочок. А далі 3 жовті зірочки – сузір’я Жовтих зірочок. Щоб поєднати їх разом нам треба додати
Ми давно мріємо об’єднатися. Адже ми маємо одну назву «доданок». Червоне сузір’я – І доданок, Жовте сузір’я – ІІ доданок. Сузір’я об’єднуються і стають одним великим сузір’ям з новою назвою «сума». Ми раді, що розділили цей радісний момент з сузіррями. А нам вже час повертатися.
Позаду залишаються сузір’я І доданок, ІІ доданок та їх сума. Тепер, коли вночі ми будемо дивитися на небо, то очима будемо шукати одну групу зірочок – І доданок, другу групу – ІІ доданок і об’єднувати їх у суму.
Все ближче і ближче земля. Ми бачимо її зелені простори та блакитні водойми. А ось і наш ліцей, наш клас. Наше тіло наповнюється силою, бадьорістю. Очі відкриваються.
б) Символьний етап
1. Бесіда
-
Що ви уявляли під час подорожі?
-
Які були зірочки?
-
Яку назву мала Червоне сузір’я? Жовте?
-
Як вони стали називатися разом після об’єднання?
2. Створення образону.
Намалюйте той образ, який ви бачили.
в) Логічний етап
1. Робота над новим матеріалом у підручнику (стор. 41, №1)
2. Фізхвилинка
VІ. Розвиток і закріплення математичних знань
г) Лінгвістичний етап
1. Самостійна робота в парі
У нас попереду наступна планета, на якій живе дуже поважний Астроном. Він так захоплюється зірками, що стає геть розсіяним. Ось і зараз він розсипав приклади. Допоможіть Астроному зібрати приклади і назвати компоненти при додаванні.
Поміркуємо, порахуємо,
Самостійно попрацюємо.
(У дітей на столі картки з цифрами, з яких вони складають приклади на додавання і називають компоненти)
2. Це завдання – особливе,
Подарунок для кмітливих!
-
Ми наближаємося до третьої планети. Що це за гомін? Це космічні мешканці, які не можуть розсістися по своїх космічних кораблях. Давайте допоможемо і наведемо лад на цій планеті. (Розв’язування прикладів і обирання відповідного космічного корабля)
-
Робота з підручником. Складання виразів за числовими відрізками (стор. 40, № 3)
VІІ. Підсумок уроку.
Хай радіє дітвора:
На планеті буде гра!
-
Гра «Вірю – не вірю» (з сигнальними картками)
1. Відрізок має початок і кінець.
-
2 – це найменше число.
-
10 - це найменше двоцифрове число.
-
4 і 6 – сусіди числа 5.
-
Фігура, яка має три кути, три вершини, три сторони називається чотирикутником.
-
Доданок, доданок, сума – це назви чисел при додаванні.
2. Солодкі гостинці від космічного гостя
-
Архівування інформації
|