Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.
Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Цей Закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.
Представники МОН розробили проект "Положення про сертифікацію педагогічних працівників".
Мета сертифікації полягає у підвищенні престижності педагогічної професії та заохоченні вчителів до особистісного і професійного зростання. Тож, жодного примусу на вчительство щодо проходження цієї процедури не має бути. У положенні зазначено, що сертифікація відбуватиметься на добровільних засадах.
Міністерство освіти разом з Державною службою якості освіти та Українським центром оцінювання якості освіти планують пілотувати проект у 2019 році. Учасниками сертифікації стануть 2 тис. працівників закладів загальної середньої освіти з усіх областей України та зі столиці.
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Вітаємо на сторінці онлайн проекту з розвантаження і осучаснення програм початкової школи. Це спільний проект Міністерства освіти і науки та соціальної платформи www.ed-era.com.
Шановні учасники проекту з оновлення програм початкової школи!
Раді Вам повідомити, що 4 серпня Колегія Міністерства освіти і науки схвалила оновлені програми початкової школи, вони затверджені Наказом МОН і з 1 вересня вже будуть використовуватися в українських школах.
Завдяки всім, хто долучився до обговорення, коментування, вироблення пропозицій, нам вдалося в стислі терміни провести ревізію і осучаснити 13 програм для 1-4 класів, залучивши широке коло громадськості і експертів.
На платформі ЕдЕра зареєструвалися понад 4000 унікальних користувачів, які залишили понад 8000 пропозицій.
Робота у віртуальних робочих групах експертів йшла з різною інтенсивністю, але ми дякуємо всім за співпрацю, небайдужість і час, який ви приділили оновленню програм для найменших школярів.
Ви допомогли нам здійснити перші кроки з реформування змісту початкової освіти. Ваша участь продемонструвала - справжнє публічне обговорення, із залученням великої кількості людей, може бути ефективним і конструктивним завдяки використанню сучасних інтерактивних технологій.
Оновлені програми опубліковані на офіційному сайті МОН:
Також на сайті МОН оприлюднені оновлені критерії оцінювання та методичні рекомендації щодо викладання за оновленими програмами.
Наступним кроком на платформі ЕдЕра з'являться відеоуроки, майстер-класи та навчальні матеріали, які мають допомогти вчителям викладати за оновленими програмами і використовувати компетентнісний підхід.
Дякуємо нашим модераторам, які опрацювали величезні обсяги пропозицій, уклали таблиці врахування коментарів, з якими можна ознайомитися на платформі ЕдЕра у відповідних розділах програм, а також підготували оновлені програми для схвалення Колегією МОН. За визнанням представників Національної академії педагогічних наук, модератори нашого проекту за надзвичайно стислі терміни зробили роботу цілих наукових підрозділів.
Спільний проект з оновлення програм початкової школи загалом і його реалізація за допомогою інтерактивних технологій отримали високу оцінку Колегії та керівників Міністерства освіти і науки.
Всі напрацювання були надзвичайно корисними. І стануть в пригоді при підготовці нових Державних стандартів та програм в рамках реформування змісту всієї шкільної освіти України.
18 серпня Міністр освіти і науки Лілія Гриневич представила Концепцію Нової української школи, яка передбачає оновлення всієї середньої освіти в Украіні.
започаткувати справжнє публічне обговорення навчальних програм;
перевірити програми на наявність помилок, повторів, невідповідностей та неузгодженостей;
розвантажити програми від зайвої другорядної інформації, зробити їх більш зрозумілими для авторів підручників, вчителів, всіх освітян та широкого загалу;
знайти педагогів, освітян, експертів та активістів, які розуміють, що таке компетентнісний підхід, і як його запроваджувати в повсякденній шкільній діяльності.
Чому ми започаткували цей проект?
Міністерством освіти і науки за ініціативою міністра розпочато роботу з підготовки Концепції нової української школи. Вона передбачатиме нові стандарти, програми, підручники, нові підходи до підготовки вчителів. Ця Концепція буде впроваджуватися з 2018-го року – після ґрунтовного опрацювання та експериментальної апробації.
Але діти вчаться вже зараз і не можуть чекати 2018-го року. Тому нинішній спільний проект Міносвіти і ЕdEra, який ми пропонуємо – це не кардинальна зміна програм, і ми це усвідомлюємо.
Це нагальна необхідність:
розвантажити чинні програми від обтяжливої інформації та застарілих підходів;
залучити до процесу оновлення змісту освіти небайдужих освітян і експертів;
надати вже зараз в межах чинного Державного стандарту приклади компетентнісного підходу та поширення кращих вчительських практик;
зробити програми зрозумілішими і більш наближеними до вікових особливостей дітей і сучасного життя.
Зміна стандартів та підходів до навчання в усіх розвинених країнах, що успішно здійснили реформу шкільної освіти (Канада, Фінляндія, Сінгапур, Польща), тривала не менше 10 років. Процес розвантаження програм для початкової школи – лише один з перших кроків у цьому напрямку. Велика реформа попереду, але ми вважаємо за необхідне вже зараз згуртувати навколо цієї роботи небайдужих освітян, експертів та активістів, які готові ділитися своїм досвідом заради покращення освіти українських дітей.